Down under it is! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Linda D - WaarBenJij.nu Down under it is! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Linda D - WaarBenJij.nu

Down under it is!

Blijf op de hoogte en volg Linda

06 November 2012 | Australië, Sydney

Lieve allemaal,

Jeejj, ik ben deze week weer gezegend met gratis internet! Dus laat ik weer wat van me horen. De grote verhuizing van Taiwan naar Australië heeft inmiddels plaatsgevonden. Wij hebben ons gevestigd in het prachtige Sydney, waar wij ons ontzettend vermaken! Het is zo'n fijne stad, de mensen, al het groen in de stad, je voelt er zo thuis. Nee, geen zorgen maken nu, ik zal niet opeens gaan emigreren.

Sydney is een stad met niet heel veel highlights, de welbekende Opera House en de Harbour Bridge hebben we al een aantal keer gespot. Maar het is vooral genieten in het park, lopen over het strand, en dat allemaal terwijl je in Sydney bent.

We zijn donderdag rond het middaguur aangekomen in Sydney, waar ons de meest gevreesde security border stond te wachten. In het vliegtuig moesten we al aangeven wat we wel of niet mee hadden.
Jup, we hadden eten mee, vink.
Jup, we hebben ons met Hiken 2.0 begeven in Wilderness areas, vink.
Je gaat in de rij staan, een mannetje bekijkt je kaart en zegt in welke volgende van de 8 rijen mocht staan. Ik mocht in rij 2. Eenmaal bij het volgende mannetje vroeg de beste man, wat voor eten heb je bij je? Ik zeg, niets meer, we hebben alles in een tas gedaan die een vriendin mee heeft, en die is er al doorheen. Ok.
Heb je modder onder je schoenen? Nee, totaal schoon. (ja, mijn vieze schoenen zaten in mijn tas, omdat die nat waren van het schoonmaken). Ok, ik mocht doorlopen.
Zelfs als je niets had aangevinkt, mocht je in hokje 8 staan, en dat betekende dat je in 1 keer door mocht lopen!
Dus ja... wij waren redelijk verbaasd dat het zo makkelijk ging!

Vrijdag zijn we op sleeptouw genomen door 2 vriendinnen van Stefanie, die in Sydney wonen. We zijn eerst wat bankzaken gaan regelen, vervolgens zijn we naar de haven gegaan, en met de ferry naar Manly beach gegaan, en super leuke suburb van Sydney! Fish and Chips gegeten (hoort zo, naar het schijnt), de meeuwen laten meegenieten, omdat ze dachten dat ik mijn eten voor hun voorhield. Ik ben blij dat m'n vingers er nog aanzitten.. 's avonds zijn we naar Darling Harbour gegaan, hapje gegeten, en rondgelopen. Al die lichtjes van overal, het is echt een mooie stad!

Zaterdag hadden we een regeldag, hele dag op de computer. Bankzaken en de reis voor komende 2 weken regelen.
Voor de rest hebben onze dagen een beetje hetzelfde eruit gezien, lekker in het park gelegen, Bondi beach uiteraard bezocht (voor de kenners, van het tv-programma Bondi Rescue), foto's maken, koken, Yathzee (ook wel Jetsiee genoemd) gespeeld, en op en top genieten!

Morgen vertrekken we uit Sydney, en gaan we ons 5 dagen in de zee begeven, proberen de golven te bedwingen op een surfboard. Als je hier toch bent, moet je dat op z'n minst leren toch?! We reizen tijdens deze surf-tour richting het noorden, Byron Bay om precies te zijn. We gaan, na daar ook nog een paar dagen verblijven, door naar Brisbane, waar we de 19e van de november doorvliegen naar Cairns. Vanuit daar gaan we naar beneden afreizen! Dat klinkt toch al als meer plan dan bleek uit mijn eerste verslag he ;)

Veel liefs, en tot horens!

  • 06 November 2012 - 16:19

    Frans En Gerda:

    Hoi linda,
    Daar ben je weer vanuit het prachtige Sydney.
    Lijkt me fantastisch om te bezoeken.
    Wat sta je mooi op de foto; een echt fotomodel!
    Jullie hebben ook een beetje rustig aan gedaan en dat was vast wel lekker.
    En nu klaar voor het volgende: het surfen. Stoer van je!!!
    Veel plezier daar op het water!
    Lieve groeten van ons.

  • 06 November 2012 - 18:27

    Nien:

    'Jaloezie-peil' stijgt...

  • 07 November 2012 - 23:08

    Zus:

    Fijn je weer even 'gesproken' te hebben! Have fun met surfen!!!
    Knuffie!!!

  • 08 November 2012 - 14:04

    Je Tantetje,:

    Dag lief nichtje,
    Heb je verhalen gelezen vandaag, kon de site niet vinden maar Nienke heeft me op weg geholpen.
    Wat heb je al een hoop gezien en meegemaakt. En wat een indrukken! Houd je een dagboekje bij?
    Dat moet eigenlijk wel want anders ben je nu alwel de draad kwijt!
    Je verhalen lees ik met plezier, je schrijft onderhoudend en geestig en de foto's geven een goede indruk.
    Hoe is het surfen gegaan, wederom flink spierpijn zeker? Moeten we nu een camping met surfmogelijkheid uit gaan zoeken voor H/P? dan kun je ons je kunsten vertonen. Ha, ha..!
    Ik zie alweer uit naar het volgende verhaal. Geniet(en) je(jullie) lekker verder en het is fijn dat jullie ons mee laten genieten! Pas goed op jezelf een hele dikke knuffel en liefs van je tantetje.

  • 15 November 2012 - 12:33

    Sanne:

    Hee Lin!!
    Wat ontzettend vet allemaal, Surfen!!? Hoe gaat t? Nog geen haaien gezien hoop ik haha ;)
    Je wordt hier in NL werd gemist hoor kan ik je vertellen.. hihi, moet je maar niet teveel aan denken he. Daar heb je zo te lezen niet veel tijd voor.
    Je foto's zijn echt ontzettend mooi zeg! Ik geniet hier in het vandaag mistige NL een beetje met je mee! Vooral na je foto's op Bondi Beach...... love that view girl!
    Enjoy en kijk uit naar je volgende reisverslag.

    Liefs xx Sanne

  • 15 November 2012 - 19:59

    Stan:

    Lief nichie,

    "Nu pas" een reactie van ons, schandalig! Ik liep ernstig achter met de mails en weet nu weer waarom ik elke keer weer naar je volgende verhaal uitkeek! Meid, wat een mooie/leuke verhalen weer! Geweldig te lezen wat jullie in zo'n korte tijd alweer meegemaakt hebben, tempels, blubberwandelingen (had je idd niet letterlijk hoeven nemen hoor!), Sydney by night, prachtig!
    Blijf alsjeblieft zo veel en gezellig schrijven, daar doe je heel veel mensen plezier mee!

    Nou lieverd, tot je volgende story dan maar, kijk er weer naar uit!

    Love you in de blubber! X, Stan (Nadia)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Linda

Actief sinds 30 Maart 2011
Verslag gelezen: 204
Totaal aantal bezoekers 14151

Voorgaande reizen:

21 April 2011 - 01 Juli 2011

Mijn eerste reis

23 Oktober 2012 - 30 November -0001

Down Under

Landen bezocht: