Livin' the dream - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Linda D - WaarBenJij.nu Livin' the dream - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Linda D - WaarBenJij.nu

Livin' the dream

Blijf op de hoogte en volg Linda

17 November 2012 | Australië, Brisbane

Hoi allemaal,

Als trouwe volgers van mijn overweldigend populaire blog, zitten jullie al een aantal dagen smachtend achter de computer om jullie mail te checken of de website te controleren, of ik al een teken van leven heb gegeven. Tadaaa! Here I am! En waar was ik gebleven? Surfkamp! Oftewel: livin' the dream.

Dinsdag hebben wij de hele dag gespendeerd in de bus, tot we 's avonds aankwamen bij Spot X, de beroemde plek om te leren surfen! De volgende dag was het zover, 9 uur, wetsuit aan. En hoewel dat er altijd super stoer uitziet... je moest eens weten als je hem aantrekt. Je voelt je net een walrus die in met een stofzuiger vacuüm gezogen rubberen pak ronddartelt. Het zogenaamde 'slurp' effect. Maar verder zit het prima. Als je hem aanhebt.
En dan het surfen, eerst even oefenen op het strand natuurlijk. En huppakee, tegen de golven in, de oceaan in. Ok, daar is een mooie golf, op de surfplank gaan liggen, tenen aan de achterkant van het board, daar komt de golf, peddel peddel peddel, de golf raakt je tenen, nog 3 keer peddelen, handen ter hoogte van je tepels (ja zeker, zo werd het uitgelegd..), en Hop On! En dan surf je. Als het goed is.
Ieder zal dus nu begrijpen dat het niet zo vanzelfsprekend was. Eerste dag had ik voornamelijk last van het olie effect. Al wilde ik op de plank gaan liggen, gleed ik er net zo makkelijk aan de andere kant er weer vanaf. Vanaf de andere kant erop creëerde hetzelfde effect helaas. Tweede dag kon ik eindelijk staan, maar alsnog heb je 20 golven die mislukken, terug de oceaan in lopen, tegen de golven in, en dan eindelijk 1 golf. En wanneer je die golf hebt: livin' the dream! Fantastisch gevoel! Maar goed, je hele lichaam verzuurd, overal spierpijn, en je armen doen op gegeven moment niet meer wat jij wilt dat ze doen. Met het peddelen geen meter meer vooruit komen, en jezelf opduwen op het board weigeren je armen op gegeven moment. Maar dan nog, het moment dat je dan staat, vergeet je alles weer (helaas is dat moment zeldzaam ;) ). En ja, ik heb foto's van het surfen, maar nee, ik zal ze niet posten op het internet. Ik zal heel misschien intimici wat foto's laten zien, omdat ik weet dat ze me niet laten vallen, maar ik zal je vertellen, ze zijn schrikbarend lelijk, dus nee, geen foto's van het surfen. Ik snap dat ik nu een aantal trouwe fans enorm teleurstel, en ik hoop dat ze mijn volgers nog willen blijven. Maar zo niet, dan zal ik dat ook respecteren.

En dan nu, eindelijk de vakantie waar we al 2 weken op zaten te wachten: zon en strand! Oftewel, hoe we het nu noemen: Livin' the goo(d)n life!
Uitleg: goon is de goedkoopste wijn in Australie, maar het is niet te drinken troep. Na 2 glazen voel je je al niet meer zoals 2 glazen daarvoor. En 4 of 5 van zulke glazen bezorgen je de ergste katers. Dus ja, dat is wat iedereen drinkt, het enige betaalbare alcoholisch drankje. Dus een paar zinnen: It's all Goon, It's all about Goon, livin' the Goon life. Maar deze week was genieten in Byron Bay, verbranden op het strand, genieten van ijs en zon, zonsondergang kijken bij de vuurtoren, en stappen in café's. De week vloog voorbij, dus we hebben besloten om Kerstmis ook in Byron Bay te vieren!

Sinds gisteren zijn we in Brisbane, vanuit hier zullen we naar Cairns vliegen (aankomende maandag). We zijn aan een nieuwe uitdaging begonnen, genaamd couchsurfing. Je slaapt dan bij iemand die in Brisbane woont. Wij mogen verblijven bij Carlos, net buiten Brisbane. Wij zijn ook zijn eerste couchsurfers, dus dat is leuk! Hij dacht dat zijn huisgenoot er niet zou zijn, dus dan konden wij in die kamer slapen. Helaas blijft de broer van zijn huisgenoot dit weekend hier slapen, als gevolg dat Carlos op de bank slaapt, en wij in zijn bed. Lief gebaar! Hij ging 's avonds zelfs nog nieuwe lakens kopen, omdat hij maar 1 had, dus dan konden we in een schoon bed slapen. Hij had ook een luchtbed voor zichzelf gekocht, niet wetende dat een luchtbed niet opgepompt kan worden met een fietspomp. Al met al, op z'n meiden-isch: schattig! Hij neemt ons overal naartoe, en laat Brisbane zien, heel erg leuk!

Vandaag is de eerste serieuze storm van het seizoen weer in Brisbane aangekomen. Mijn hemeltje, we zaten in de auto, we zagen werkelijk niets meer! Takken overal, onweer overal. Er was zelfs een moment, dat 5 meter voor de auto de flits op de grond kwam, waardoor Carlos van de schrik op de rem trapte. Het was een soort lichtbal, en de auto schudde ervan. Hart in de keel, u begrijpt. Vanavond was weer een storm alarm afgegeven, maar we moesten Luuk (vanaf nu ook reisgenootje), terug naar het hostel brengen. Dus weer in de auto terwijl de storm weer over Brisbane raasde. Het leek een beetje Amerikaans. Die beelden dat auto's door een laag water rijden, dat hadden we hier op sommige plekken ook. Nog net geen natte voeten in de auto!
Eén ding ben ik nog niet achter, en dat is het verkeersbord dat meldingen weergeeft, en waarop staat: Prepare for the storm season, clean up your yard. Vreemd.
Maar ik zit nu weer veilig en wel binnen, met het gezellige achtergrond muziekje: onweer. Zien wat de dag van morgen brengt! Hopelijk mooi weer, want we zijn van plan om koala's te knuffelen en kangaroos achterna te hoppen. To be continued...

See ya mates!

Heel veel liefs, mij

  • 17 November 2012 - 14:03

    Sanne:

    Hee surfchick!!

    Hoe vet zeg.. hoeveel golven heb je kunnen pakken? Had je nog een leuke instructeur? ;) Echt super om te lezen dat je het zo naar je zin hebt. En nu storm? Ziet er heftig uit van wat ik las op je FB.
    Nou tis hier net aan 5 graden, dus wij zitten ook met warme choco binnen haha.
    Nou meid.. Enjoy the good life!

    xxx San

  • 17 November 2012 - 14:47

    Petra:

    Hoi Linda.

    Leuke foto in surfpak,jammer dat je er maar voor de helft opstaat...
    Zo te horen ben je weer erg aan het genieten,pas je wel op voor de haaien.
    Hier is vandaag Sinterklaas aangekomen,dus dat wordt schoen zetten.
    Komt hij dan ook bij jouw langs??
    Veel plezier nog en tot de volgende keer

    Gr. Petra

  • 17 November 2012 - 15:06

    Je Tantetje:

    Hallo lief nichtje, wat een belevenissen en spanning onderga je toch allemaal!!!!Maar als je ervan geniet........! Daar gaat het om! Zo te lezen ontmoeten jullie ook leuke mensen! Ik ben wel jaloers op je hoor, alleen dat surfavontuur....dat lijkt me niet zo aantrekkelijk. Geniet er maar lekker van, ik heb je verslag met veel plezier gelezen! Een stevige knuffel van your aunty!






  • 17 November 2012 - 15:53

    Anita:

    Hè meid
    Cool dat surfen, dat lijkt me ook wel wat. Maar de koala lijkt me ook gaaf, die kangoeroe daar hoor je nog wel eens wat valse verhalen over. Hartstikke gaaf wat je allemaal aan het beleven ben, om jaloers op te worden !!!
    Veel plezier xxx

  • 17 November 2012 - 17:01

    Roel:

    Hey Linda,

    Leuk om jouw verhaal te lezen! Natuurlijk herken ik een aantal dingen (o.a. goon haha), dus dan kan ik me indenken dat ook jij veel plezier hebt Down Under. Geniet nog van de rest van je reis, dan genieten wij hier in het steeds kouder wordende Nederland van je blog ;)

    Groetjes,
    Roel van Tartwijk

  • 17 November 2012 - 22:41

    Frans En Gerda:

    We zaten inderdaad te smachten naar jouw surfverhalen!
    Jammer dat je ons je foto's niet durft te laten zien. We kunnen er wel tegen, hoor.
    Wat heb je weer een topweek achter de rug.
    En nu die storm: is nogal heftig. We zagen beelden ervan op de televisie.
    Veel knuffelplezier met de koala's!
    Liefs van ons.

  • 18 November 2012 - 11:41

    Jettie:

    voel je eindelijk verwantschap met Igor uit Harderwijk, hij toen al met jouw.
    Maar ik ben gek op walrusjes hoor.

  • 30 November 2012 - 22:29

    Bruno :

    Love your stories, love your pic's. Longin' to see more ...

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Linda

Actief sinds 30 Maart 2011
Verslag gelezen: 159
Totaal aantal bezoekers 14152

Voorgaande reizen:

21 April 2011 - 01 Juli 2011

Mijn eerste reis

23 Oktober 2012 - 30 November -0001

Down Under

Landen bezocht: