Missie oostkust geslaagd - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Linda D - WaarBenJij.nu Missie oostkust geslaagd - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Linda D - WaarBenJij.nu

Missie oostkust geslaagd

Blijf op de hoogte en volg Linda

23 December 2012 | Australië, Airlie Beach

Lieve allen,

Doel 1 van mijn reis is behaald. De oostkust ontdekken. Momenteel huizen wij weer in Brisbane, om precies te zijn weer bij Carlos, onze eerste couchsurf host. Super leuk! Even een weekje niets doen, dat is ook wel eens lekker na al dat hoponnen en hopoffen en backpack in- en weer uitpakken. Ik zal eerst weer even terug gaan naar 2 weken geleden, voordat ik in een onchronologische volgorde ga vertellen.

Town 1770, de plaats waar James Cook voor de tweede keer aanmeerde. Men vindt dit waarschijnlijk niet interessant genoeg, want er wonen zo'n 40 mensen. Dat is de reden dat we in Agnes water, een nabijgelegen dorp, ons hostel hebben staan. Nadat we de nachtbus overleefd hadden, mochten we 's middags aspirant lid van de Harley Davidson familie zijn. Op die look-a-like motoren mochten we drie uurtjes rondrijden door Town 1770, Agnes Water en omstreken. Onderweg wat kangaroo's gespot, en naar het schijnt 'een van de mooiste zonsondergangen', met kans op het spotten van dolfijnen en misschien walvissen. Laat men dat nu op alle plaatsen zeggen... Geen dolfijn of walvis te bekennen.

De volgende morgen mochten we er op tijd uit om op expeditie robinson te gaan, genaamd castaway. Met drie man tegelijk wordt je met een vliegtuigje naar een eiland gebracht, waar je met z'n 15-en 24 uur mag 'overleven'. Dan wel met een verzorgde maaltijd en je eigen brood in je tas. Maar het was wel super leuk! Alleen in het vliegtuigje al, waarin de piloot een aantal stunts uithaalde. We hebben heerlijk op het strand geleden, gekayakt, oesters van de rotsen getikt en gegeten (ik dacht, ik moet het maar doen want ik ben op expeditie, maar nee, oesters zijn niet voor mij weggelegd..), verder nog wat gelopen door de bosjes (voor het echte bushwalk effect). "s avonds beach voetbal gespeeld, lekker bij het kampvuur gezeten en naar de duizenden sterren gekeken, op dunne matjes geslapen, en 's ochtends weer opgehaald worden door het vliegtuigje. Tijdens het beach voetbal is er een meisje op Steef haar voet gaan staan, die kon dus amper lopen. Eenmaal in het hostel hebben we de ambulance gebeld (het was zondag, geen dokter in de buurt). Deze verpleegkundige heeft wat gevoeld, en gaf de diagnose: zwaar gekneusd, voet omhoog houden, en ijs erop. To be continued...

De volgende dag mochten we weer de bus in om naar Rainbow beach te vertrekken. Vanuit hier gaat de trip naar Fraser Island, het grootste zandeiland ter wereld. Met z'n achten delen we een 4wd auto, waarmee we over het zand mogen crossen, door het zand mogen ploeteren, en eventueel niet meer gang kunnen komen in het mulle zand. Na eerst een stuk over het strand hebben gereden, gingen we inland rijden. Dit is een soort van mountainbikeparcours voor auto's. Het gevoel wat je hier krijgt in de auto is dat je op een hobbelpaard zit met een mix van snoop dogs auto. Eenmaal de heenweg te hebben overleefd kwamen we bij een prachtig meer aan. Hier hebben we een paar uurtjes doorgebracht, alvorens we weer aan de terugweg mochten beginnen. We zijn daarna naar de camping gereden, tentje ingeladen, eten gekookt. En een paar glaasjes goon gedronken. Dit was wel nodig, want zonder de goon had ik waarschijnlijk een slapeloze nacht gehad aangezien we op doorgelegen yoga matjes mochten slapen.

De volgende dag, regen.. Dat is jammer want dat maakt een paradijs veel minder mooi.. We zijn vandaag naar het einde van het eiland gereden, naar de champagnepools, naar het meest gefotografeerde wrak ter wereld (de titanic is voor velen toch redelijk onbereikbaar), naar een beekje, dingo's spotten, nog wat meer crossen op het strand en weer terug naar de camping. De volgende dag zijn we naar nog een meer gereden alvorens we weer terug naar vasteland mochten.
Ondanks het slechte weer, en het feit dat Steef niet zoveel kon doen vanwege haar voet, is Fraser Island toch wel een heel mooi eiland!

De dag daarop was weer reisdag. Op naar Noosa! "s middags naar de drogist gegaan om te kijken of ze iets van arniflor hadden, omdat de pijn in Steef haar voet aanhield. Deze adviseerde toch maar de naar de dokter te gaan. Zodoende zaten we de volgende morgen eerst bij de dokter, toen bij het röntgencentrum, en vervolgens bij het ziekenhuis vanwege een gebroken middenvoetsbeentje. Gelukkig geen gips, maar wel verband en krukken. Echt handig is het niet als je reist en heel veel loopt..
De volgende dag gingen we naar de Australia Zoo, van de beroemde Steve Irwin! Steef in de rolstoel, Linda als een hijgend paard duwend de dierentuin ontdekken. Een mooi, ruim opgezette dierentuin met een heleboel kangaroos, koala's en uiteraard krokodillen! Een aardig showtje gezien met een 'massive' krokodil, wat een machtig beest is dat. Ik zou er denk ik wel 3 keer over nadenken als ik een theekransje met meneer croc wil houden..

De volgende dag was weer reisdag! En deze reisdagen zien er nu wat gecompliceerder uit. Steef op krukken, en de kleine rugzakken op, en Linda met twee backpacks. Evenwichtig is het wel, licht is het niet. Maar we gaan gewon door! Deze week dus een heerlijk rustig weekje gehad bij Carlos. We gaan straks weer door naar Byron Bay om de kerstdagen hier rond te brengen.

Ik wil jullie allemaal een heerlijke kerst wensen, met een hoop gezelligheid en lekker eten!
En een super Oud & Nieuw. Pas op de handjes met vuurwerk, maar doe niet zuinig met de champagne!

Tot in 2013!!!

Heel veel liefs,
Lin

  • 23 December 2012 - 09:11

    Stan:

    Hoi lieve Lin,

    heerlijk om je verhaal weer te lezen. Ik zit wederom met een smile op mijn gezicht achter de computer. Bij ons is het hele huis nog in russte. Het is nu net 9.00 uur geweest en alle mannen Doorenspleet slapen nog. O, ja, behalve ons nieuwste gezinslid: Timmy (het konijn), die is ook gezellig wakker, net als ik. Verder giet het van de lucht op dit moment, dat was 12,5 jaar geleden wel anders ;)
    Vandaag gaan Ar en ik lekker naar A'dam. Skyfall in Tuschinski kijken en daarna een hapje eten, we hebben het tenslotte toch maar gered, die 12,5 jaar! Nee hoor, is omgevlogen voor mijn gevoel!
    Maar lieverd, dat zijn wat dingen die hier spelen, blijf alsjeblieft zo leuk schrijven, ik geniet er zo van! O, ja, laat die oesters voortaan maar aan mij over, ik vind ze heerlijk. Ik laat het zand/bos crossen met de auto van Snoop Dog wel aan jou over, ok?! Anders ga ik toch alleen maar over mijn nek.
    Doe voorzichtig, met je vriendin, maar vooral ook met jezelf (en denk om je rug!!!).

    I love you in de blubber! Nadia


  • 23 December 2012 - 09:11

    Stan:

    Hoi lieve Lin,

    heerlijk om je verhaal weer te lezen. Ik zit wederom met een smile op mijn gezicht achter de computer. Bij ons is het hele huis nog in russte. Het is nu net 9.00 uur geweest en alle mannen Doorenspleet slapen nog. O, ja, behalve ons nieuwste gezinslid: Timmy (het konijn), die is ook gezellig wakker, net als ik. Verder giet het van de lucht op dit moment, dat was 12,5 jaar geleden wel anders ;)
    Vandaag gaan Ar en ik lekker naar A'dam. Skyfall in Tuschinski kijken en daarna een hapje eten, we hebben het tenslotte toch maar gered, die 12,5 jaar! Nee hoor, is omgevlogen voor mijn gevoel!
    Maar lieverd, dat zijn wat dingen die hier spelen, blijf alsjeblieft zo leuk schrijven, ik geniet er zo van! O, ja, laat die oesters voortaan maar aan mij over, ik vind ze heerlijk. Ik laat het zand/bos crossen met de auto van Snoop Dog wel aan jou over, ok?! Anders ga ik toch alleen maar over mijn nek.
    Doe voorzichtig, met je vriendin, maar vooral ook met jezelf (en denk om je rug!!!).

    I love you in de blubber! Nadia


  • 23 December 2012 - 12:17

    Jan:

    hey lin, jij ook een fantastische kerst en oud&nieuw! tot snel..

  • 23 December 2012 - 19:29

    Frans En Gerda:

    Lieve linda,
    Wat leuk dat je daar weer bent met een nieuw verhaal.
    En dan de foto's, prachtig. Wat ben je stoer op die motor!
    Bedankt voor je Kerstkaart!!
    Wij wensen jou ook geweldige kerstdagen toe en een fantastisch, avontuurlijk begin van 2013.
    Dikke kussen van ons.

  • 23 December 2012 - 22:05

    Bruno:

    Heerlijke verhalen! Machtig mooi avontuur. Jij ook heel goede feestdagen en een goede voortzetting van de reis. Sterkte ook voor Steef. Veel groeten vanuit nat Koedijk

  • 24 December 2012 - 06:59

    Anita:

    Alweer van die heerlijke spannende avonturen, dit moet echt wel de reis van je leven zijn.
    Heb je echt op die motor rondgereden aan de linkerkant van de weg ??
    Trouwens die kerstkaart was ook gaaf, dat je dat nog hebt geregeld voor je vakantie in Egmond aan zee, moet koud zijn geweest, maar dat doen de echte modellen ook(haha)
    Jij ook fijne feestdagen, en maak van oud en nieuw ook iets speciaals aan de andere kant van de wereld

    Kus anita

  • 26 December 2012 - 13:40

    Je Tantetje:

    Lief nichtje, wat een super verhaal weer ! Je kunt ze straks wel bundelen. En wat een belevenissen. Volgens mij heb jij de tijd van je leven. Geweldig hoor! Bedankt voor je originele Kerstwens. Ik ga zo meteen richting Alkmaar, lekker eten bij je ouders. Heb er reuze zin in! Weer even lekker lachen, heeft een mens nodig, toch!!! Ik wens jou een spectaculaire jaarwisseling en voor het nieuwe jaar: genieten!!!!!!!!! Liefs en een dikke knuffel van je tantetje!

  • 02 Januari 2013 - 10:53

    Anna:

    Hey lieve Lin,

    Wat ben je weer heerlijk aan het schrijven, prachtig!
    Ben benieuwd hoe NYE was!

    Liefs Anna

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Linda

Actief sinds 30 Maart 2011
Verslag gelezen: 161
Totaal aantal bezoekers 14153

Voorgaande reizen:

21 April 2011 - 01 Juli 2011

Mijn eerste reis

23 Oktober 2012 - 30 November -0001

Down Under

Landen bezocht: