De zesde week - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Linda D - WaarBenJij.nu De zesde week - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Linda D - WaarBenJij.nu

De zesde week

Door: lindad

Blijf op de hoogte en volg Linda

08 Juni 2011 | Maleisië, Kuala Lumpur

Lieve allemaal,

Een bericht van een kersverse backpacker! Heb ondertussen 4 nieuwe piercings en 3 tattoos laten zetten ;)
Owja, ik heb ook dreadlocks!
Nee, alle gekkigheid op een stokje, het is hier inmiddels vrijheid blijheid, maar daar later meer over! Zal ik alvast zeggen, dat deze tekst geen vraagtekens of sommige andere tekens gaat bevatten, want die doen het niet op deze computer....

Ik moet zeggen, als ik terugkijk op deze week, heb ik eindelijk een best wel heel actief leven gekregen!

Woensdag rond het middaguur zijn Daniel (een jongen van Aiesec hier), en ik richting Taman Negara gegaan, het nationale park (oudste regenwoud ter wereld). Eind van de middag kwamen we daar aan, en hebben we aan de rivier gegeten. Waar ik 6 weken geen Nederlanders heb gezien, barst het er hiervan! En ik moet zeggen, het was best vreemd om hele gesprekken in het Nederlands te voeren, begon zelfs af en toe in het Engels!
Donderdag zijn we vroeg opgestaan, want gingen de canopy walk doen (een brug hoog in de jungle, zit alleen vast aan touwen). Daarna hadden we met een groep van 14 man (helft Nederlanders) een jungle trail richting lookout point. Dwars door de jungle, met zo nu en dan wel trappen, maar voornamelijk over boomstronken, 1.7 km omhoog. Met 35 graden. Wat hadden wij het zwaar! Echt, het was waanzinning, maar er kwam geen einde aan! Toen we bij een lookout point kwamen, waren we inmiddels zeiknat, mn tshirt was doorweekt, bleek dat het nog niet eens de echte lookout point was! Nog eens 400 meter verder...Pff, een week later voel ik de vermoeidheid van die dag nog steeds! We hebben in totaal 2 uur alleen maar omhoog gelopen, zeg gerust geklommen...
Eind van de middag hadden Daniel en ik river shooting gedaan, met een soort van houten kajak tegen de stroom van de wildwaterrivier in gegaan..Jup we waren kletsnat na afloop, maar het was zo leuk! Dwars door de jungle, we hebben zels de huisjes van de orang asli gezien (oorspronkelijke bewoners).
Vrijdag weer huiswaarts gegaan, het waren in totaal 3 dagen, en 1 dag echt activiteiten gedaan, maar dat is echt voldoende!
Eenmaal thuis alle kleren in de was, want ik moest me klaarmaken om zondag op reis te gaan!!!
Laat in de avond nog geskypt, en hoewel het in het begin alleen met mn ouders was, heb ik in het hele uur, bijna de gehele familie gezien! Hoe leuk was dat!! Hahaha!

Zaterdag weer een dag met de kids gespendeerd in het aquarium. Raar om te weten dat het echt de laatste dag was (ik zal voordat ik terug naar Nederland ga, ze nog een keer bezoeken, dus een echt afscheid was het niet). Het was een lange, maar gezellige dag!
Daarna begonnen met backpack inpakken, wat een fijn gevoel!!! Eindelijk reizen!!

Zondag zeer vroeg in de morgen opgestaan en richting vliegveld gegaan, off we go!
Rond 13.00 stond ik met backpack op Langkawi! Had van te voren een guesthouse gezocht, dus daar naartoe gereden. Slaap hier in een dorm, officieel voor 15 man, maar er slapen momenteel 7 man (ben de enige van het vrouwelijke geslacht, en het snurkconcert valt nog mee ook!!!)
Ik had gelijk contact met een fins jong stel, die tegelijkertijd aankwamen. Dus tot vandaag heb ik met hen doorgebracht (ken inmiddels meer fins dan malay ;) ) We hebben deze drie dagen scooters gehuurd (er is hier geen openbaar vervoer), en hebben 3 watervallen bezocht, en heel, heel veel rondgereden. Wat geeft een meer ultiem vrijheid blijheid gevoel dan over een prachtig eiland te rijden op een scooter! Maandagavond zijn we richting de bar op het strand gegaan, en daarna nog naar een soort van nachtclub, dus mijn eerste uitgaan in Maleisie is een feit! Hoewel het een aardig saai zooitje was in de nachtclub (schijnt dat moslims sowieso niet zoveel feesten), was het een zeer leuke avond!
Vandaag zijn we met de cable car, ruim 600 meter omhoog gegaan, om van het uitzicht te genieten.
Echt, het eiland is waanzinnig mooi! Een mooiere start van mijn echte vakantie had ik niet kunnen wensen!

Tot volgende week! Met hopelijk weer een hoop ervaringen rijker!!

Veel liefs, Lin

  • 08 Juni 2011 - 15:38

    Hans:

    Piercings, tattoos, met een klein Maleisisch mannetje op pad, slapen met 6 kerels....
    Als vader moet ik maar aannemen dat je je wel vermaakt
    Denk ik
    xxx

  • 08 Juni 2011 - 16:13

    Nadia:

    Lieve Lin,

    moeten we rekening gaan houden met nog meer indo-bloed in de familie? Zolang je die pinda dan maar mee naar Nederland neemt en niet daar blijft vind ik het goed hoor! Het is zo leuk om je verhalen te lezen. Met de foto's erbij krijg je een leuk beeld van wat je allemaal meemaakt.
    Nou lieverd, geniet van je vakantie en doe veel leuke dingen! Ben nou alweer benieuwd naar je volgende verslag!
    xxx, je nichie

  • 09 Juni 2011 - 16:19

    Tante Jos:

    Gerda heeft gezorgd dat ik nu ook je
    reisverslag krijg. Wat een prachtige
    reis en wat beleef je veel. Nu Linda,
    geniet er van, want is toch uniek!!

    Veel liefs Tante Jos

  • 09 Juni 2011 - 17:11

    Nien:

    Het begint er nu echt op te lijken alsof je met jaloersmakende verhalen terug komt!

    XXXXXXXX

  • 13 Juni 2011 - 09:21

    Marja:

    wat leuk allemaal en wat vliegt de tijd het eerste gedeelte zit er al weer op
    heb met plezier je verslagen elke keer gelezen ( toch wel goed he) geniet nu dan van je vrije vakantie.
    heel veel groetjes marja

  • 14 Juni 2011 - 19:59

    Anita:

    eindelijk heb ik je weer gevonden.
    Leuk om je verslagen te lezen en leuk om de foto's te zien. Krijg erzelf ook wl zin in. Geniet nog van je rondreis.
    en maak nog wat van die mooi foto's, waardoor wij ook wille reizen. XXX

  • 25 Juni 2011 - 21:31

    Frans En Gerda:

    Vanuit een zonnig Spanje is het super om je reisverhaal te lezen.
    Een dikke kus van ons.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Maleisië, Kuala Lumpur

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

13 Juli 2011

Het zit er op!

28 Juni 2011

De negende week

18 Juni 2011

De achtste week

15 Juni 2011

De zevende week

08 Juni 2011

De zesde week
Linda

Actief sinds 30 Maart 2011
Verslag gelezen: 53
Totaal aantal bezoekers 14135

Voorgaande reizen:

21 April 2011 - 01 Juli 2011

Mijn eerste reis

23 Oktober 2012 - 30 November -0001

Down Under

Landen bezocht: