De zevende week - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Linda D - WaarBenJij.nu De zevende week - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Linda D - WaarBenJij.nu

De zevende week

Door: lindad

Blijf op de hoogte en volg Linda

15 Juni 2011 | Maleisië, Kuala Lumpur

Lieve allemaal,

Zit momenteel op het volgende 'eiland van je dromen'; Perhentian Island!
En hoewel dit niet een onbewoonbaar eiland is, is het een onbereikbaar eiland. Het internet is er duur en mega langzaam (kort verhaaltje deze keer, en de foto's komen later), en de telefoon heeft geen ontvangst.
Wat wil je als je op een eiland zit waar niets is. Geen geldautomaten, geen auto's of wegen, en het vuil wordt nog met de boot opgehaald!

Nadat ik vrijdagavond met de nachtbus naar de andere kant van het land ben gereisd, ben ik een beetje rond gaan dwalen...Ik kwam nog 3 anderen tegen die ook op zoek waren. Uiteindelijk een goed hostel gevonden, alleen de wasruimtes zijn net varkensstallen..Maar goed, daardoor gaan we wel onze badkamers thuis waarderen!

Afgelopen dagen van de zon genoten, ontbeten, lunchen, dineren met de voeten in het zand, met een waanzinnig uitzicht over de blauwe zee. En dan moet je echt stilstaan bij het feit, wat voor een mazzel je hebt dat jij op die plek mag zijn. Voor zoveel mensen is dit niet weggelegd!

Zaterdaggavond begon het hier goed te regenen, wat als resultaat had dat de trappen ook nog nat waren. En laat Linda net denken, wat als ik mijn tenen eens de spagaat leer? Zodoende besloot ik een paar treden naar beneden te glijden om vervolgens een vierkante paal met z'n punt tussen mijn ringvingerteen en middelvingerteen te parkeren. Gevolg? Bloedende, dikke, kloppende, hete tenen. Conclusie? Tenen zijn er niet op gebouwd om de spagaat te doen.
Dus helaas geen zee voor mij zondag..

Maandag ben ik gaan snorkelen. Tenen ingepakt en wel, in de flippers gehezen. Prettig was anders,maar het viel me alles mee! Hoewel veel koraal dood is, zitten er ontzettend mooie stukken koraal tussen, met alle kleuren van de regenboog. En daar tussendoor zwemmen dan vissen met alle kleuren van de regenboog. Ook nemo was aanwezig, met z'n hele familie!
Heb ook enorme schildpadden gezien, hoewel het nog vroeg in het eieren-leggen-op-het-strand-seizoen is hebben we toch 3 stuks gezien!
En ja, hoogtepuntje was dat ik tussen een stuk of 8 haaien heb gezwommen (elk ruim 1 meter). Nou moet ik er eigenlijk niet bij vertellen dat ze niet vleesetend zijn, want dat is niet stoer genoeg. Maar ik ben te eerlijk, dus hierbij...
Maar alsnog, als je een haai op je af ziet zwemmen, denk je wel eventjes, oeps...zwem maar de andere kant op. Ja toe maar, hup, kom op! Nee, niet dichterbij komen, stop! Pfieuw...gelukkig...

Ik kan nu wel uitgebreid verslag doen over hoe ik de hele dag op het strand lig, maar met het oog op interessantheid voor de lezer, laat ik dat maar achterwege!

Mijn plannen zijn voor de rest, en die plannen moeten nog wel aangescherpt worden, is met Julia, uit Duitsland, naar Sumatra te gaan!
Of het eerst Singapore en dan Sumatra wordt of andersom, gaan we prijstechnisch nog uitzoeken. Dus, het wordt nog een verrassing waar mijn volgende verslag geschreven wordt!

Voor nu: tot snel!

Veel liefs, Lin

  • 15 Juni 2011 - 10:01

    Petra Van Kralingen:

    jeetje linda,wat heb je het goed voorelkaar.
    super vakantie hoor.
    nog een leuk nieuwtje voor je.....
    het huis is verkocht van bram en lies..ja,echt waar....hahahah

  • 15 Juni 2011 - 13:38

    Lin:

    Hangen de vlaggen al?! Wat een goed nieuws, de huisprijzen zullen ineens met 5% stijgen!

  • 17 Juni 2011 - 13:35

    Sabine:

    Hee meis!
    Het klinkt allemaal super!! heerlijk genieten joh :). Je reis schiet alweer op dus enjoy every day ;).

    dikke kuss

  • 19 Juni 2011 - 10:31

    Marja:

    het idee alleen al tussen de haaien brrrrrrr.
    dat gevoel van die tenen (haaien komen op bloed af he ) heb je straks niet meer
    veel plezier nog en geniet groetjes

  • 19 Juni 2011 - 23:42

    Peet:

    Hey zus!
    Kaart is weer gelukt hoor!!
    Wat klinkt het allemaal super wat je meemaakt!! En wat schiet het al op....nog even....dus geniet er nog goed van!!!
    Dikke kussss

  • 20 Juni 2011 - 18:18

    Petra:

    ja hoor,wij hebben gevlagd(merel is geslaagd)hahahaha

    wij houden wel al vast een buurtbbq om het te vieren en als ze gaan verhuizen doen we het dunnetjes over.


  • 25 Juni 2011 - 21:37

    Frans En Gerda:

    Wat een geweldige ervaring, zo onder water. Wel erg spannend!
    Wij zitten intussen voor de caravan in de korte broek 's avonds laat je berichten te lezen. Liefs van ons.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Maleisië, Kuala Lumpur

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

13 Juli 2011

Het zit er op!

28 Juni 2011

De negende week

18 Juni 2011

De achtste week

15 Juni 2011

De zevende week

08 Juni 2011

De zesde week
Linda

Actief sinds 30 Maart 2011
Verslag gelezen: 42
Totaal aantal bezoekers 14145

Voorgaande reizen:

21 April 2011 - 01 Juli 2011

Mijn eerste reis

23 Oktober 2012 - 30 November -0001

Down Under

Landen bezocht: