De achtste week - Reisverslag uit Medan, Indonesië van Linda D - WaarBenJij.nu De achtste week - Reisverslag uit Medan, Indonesië van Linda D - WaarBenJij.nu

De achtste week

Door: lindad

Blijf op de hoogte en volg Linda

18 Juni 2011 | Indonesië, Medan

Lieve allemaal,

Ja...tromgeroffel....
Live from Sumatra!

Na nog een heerlijk relaxte week te hebben gehad, met een beetje zon, beetje strand. Donderdag hebben Kristine en ik een kano en snorkeluitrusting gehuurd met het idee om zelf naar de mooie stukjes te gaan. Nou, ik weet nu waarom ze speedbootjes hebben...Dat viel tegen! Uiteindelijk toch nog 2 uur gekanoot en gesnorkeld, maar we zijn echt niet bij de punten gekomen die we wilden bereiken!
's Avonds was het ' fullmoonparty', overgewaaid uit Thailand. Heel relaxt op het strand! Een paar alcoholische drankjes nuttigen en Kristine en ik waren beiden nieuwsgierig naar de waterpijp. Zodoende, eentje besteld met het tropische perzik smaakje. Leuk om een keer mee te maken, maar echt bijzonder is het niet.

Vrijdag was het mijn geplande stranddagje, de hele dag lui doen, lezen, slapen.. Laat het nou net de heetste dag van de week zijn! Uiteindelijk toch nog met zn allen geprobeerd om 14.30 naar het strand te gaan, maar we haakten al snel 1 voor 1 af...
's Avonds begon het, zoals wel vaker, te onweren. Echt een flitsspektakel gezien. Wij met onze camera's in de aanslag. En ik moet zeggen, ik heb echt de foto van het jaar gemaakt! Zit je in zo'n zonnig land, maak je je beste foto van noodweer... Tja...

Zaterdag om 16.00 vertrokken Kristine, Julia en ik naar het vasteland. Na een ontzettend lange 25 uur reizen, waarvan(ja, uitgerekend) 13 uur wachten, zijn Julia en ik zondag in Sumatra aangekomen!
We hebben een beetje druk programma...
Maandagochtend gelijk vroeg opgestaan om naar de orang oetans te gaan. Wat een prachtbeesten! Ze leven daar in het wild, maar het is ook een opvangcentrum, dus als ze hun eigen eten in de jungle niet kunnen vinden, kunnen ze naar een platform gaan waar elke dag 2 keer eten wordt ' aangeboden' . We hebben 2 moeders gezien (van de 16 die af en toe voor eten komen). Echt, ik word heel vrolijk van die beesten als ik ze zie! Het was zo bijzonder!

's Middags in het dorpje gewandeld, souvenirs geshopt. De mensen daar zijn zo verschrikkelijk aardig! Van jong tot oud zeggen ze met een grote glimlach gedag. (In tegenstelling tot de steden, waar jongens/mannen heel opdringerig zijn). Zo leuk met een 70-jarige local gepraat, het was echt heel erg grappig, hij bleef maar mn hand pakken en een zoen op mn wang geven hahaha!
Ja...ik word vrolijk van dit land (nu al). Ik loop de hele dag met een grote glimlach!

In de avond kwamen locals naar ons hostel/hotel. Het stikt hier van de Nederlanders, en iedereen weet dat Nederlanders kunnen feesten als de beste. Dus het hele dorp loopt uit naar het hostel, er wordt gezongen (guus meeuwis, het is een nacht, door de locals), gedronken. Echt super leuk!

Vanochtend zijn we weer vroeg opgestaan om naar de volgende bestemming te gaan. We zitten nu in Berastagi om een actieve vulkaan te beklimmen. Donderdag reizen we weer verder, om naar Lake Toba te gaan, het grootste vulkaanmeer ter wereld!
Druk programma, maar ik heb er super veel zin in!

Tot volgende week!! (Laatste verslag in Azie!)

Heel veel liefs, Lin

  • 21 Juni 2011 - 12:37

    Nien:

    feestbeest,
    Heel veel plezier deze week!

    XXXXXXX

  • 21 Juni 2011 - 16:42

    Jettie:

    Eerst op aanraden van Nien het filmpje van Floortje Dessing op Sumatra tussen de orang oetangs bekeken.
    Helemaal te gek dat jij daar ook hebt rondgelopen.
    Op de foto's ben je ook permanent met een big smile te zien, volgens mij geniet je nog volop en heb je tijd tekort.
    En zo moet het ook , wij genieten op afstand met je mee.
    knuffies.

  • 24 Juni 2011 - 20:21

    Peet:

    Thanx voor je kaartje zus!!! Lief! En dat avondje gaat er komen hoor ;)
    Je beleeft zoveel leuke en mooie dingen...geniet er nog even heel hard van!! En laat vooral die smile niet verdwijnen, daar wil ik je mee zien thuiskomen natuurlijk :D
    Tot volgende week!!!!
    Xxxxxxxx

  • 25 Juni 2011 - 21:43

    Frans En Gerda:

    Wauw; naar Sumatra en het
    Tobameer! Wij zijn daar ook geweest en het is er prachtig!!
    Ga je ook met een boot over het meer? Geniet ervan!
    Liefs en groetjes.

  • 28 Juni 2011 - 08:01

    Ilse:

    Heeey Lin! Leuke verhalen schrijf je! Goed om te lezen at je eht zo naar je zin hebt. En vet mooie foto met die dondere wolk!! Veel plezier nog verder! xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Medan

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

13 Juli 2011

Het zit er op!

28 Juni 2011

De negende week

18 Juni 2011

De achtste week

15 Juni 2011

De zevende week

08 Juni 2011

De zesde week
Linda

Actief sinds 30 Maart 2011
Verslag gelezen: 64
Totaal aantal bezoekers 14142

Voorgaande reizen:

21 April 2011 - 01 Juli 2011

Mijn eerste reis

23 Oktober 2012 - 30 November -0001

Down Under

Landen bezocht: