De negende week - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Linda D - WaarBenJij.nu De negende week - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Linda D - WaarBenJij.nu

De negende week

Door: lindad

Blijf op de hoogte en volg Linda

28 Juni 2011 | Singapore, Singapore

Lieve allemaal,

Jaja...vanuit Singapore mijn allerlaatste bericht vanuit Azie! Na 10 weken vlieg ik donderdagavond weer naar huis. En ik moet zeggen, heb Singapore nu gezien, en ga morgenochtend weer naar KL, ik kijk ook wel uit naar het moment dat ik terug naar huis mag!

Nadat ik jullie vorige week al mijn plannen voor Sumatra heb laten weten, ben ik in de nacht van dinsdag op woensdag ziek geworden... Dus een vulkaan beklimmen werd ietwat lastig woensdag, dus we zijn de hele dag in het hostel gebleven.
Uiteindelijk donderdag toch de vulkaan gaan beklimmen. Hoewel ik amper energie had, zijn we er toch voor gegaan!
En wat was het zwaar, wat een beproeving! 4.8 km klimmen, omhoog, omhoog en weer een stuk omlaag (is niet echt bemoedigend, als je weet dat je omhoog moet). Met de regelmatige (adem)pauzes na ruim 3,5 uur aangekomen -in- de vulkaan. Er waren tientallen geisers, wat echt een mooi plaatje oplevert! Al was de geur van de rook (rotte eieren) niet echt bevorderlijk voor mijn maag..
Maar de hele tocht was echt de moeite waard! Hoe vaak in je leven beklim je nou een actieve vulkaan?

Aangezien we onze plannen moesten wijzigen, konden we helaas niet meer naar Lake Toba. Heb er maar een ansichtkaart van gekocht, zo heb ik toch nog een mooie foto van iets waar ik jammer genoeg niet heen kon.
Vrijdagochtend zijn we naar Medan gegaan, waar onze wegen weer zouden scheiden. Zaterdag nog een poging gedaan tot sightseeing, maar Medan is niet echt een stad waar je warm of koud van wordt. Er is echt niets te beleven, behalve opdringerige mannen die willen dat je met hun riksja of taxi meegaat.
Julia werd er helemaal gek van, ik begon melig te worden:
- Where do you come from miss? : From the toilet
- Where are you going miss?:
To the toilet

Zondag moest ik 3 uur 's nachts opstaan, ik had een vlucht naar KL om 6 uur.. Aangekomen in mijn 'hometown', gelijk doorgegaan naar de bus, die mij in 5 uur zou brengen naar Singapore!
Daar aangekomen, op zoek naar een hostel die Julia mij had aangeraden. Toen ik het niet kon vinden, sprak ik een blanke jongeman (Clay, uit Amerika, al een jaar wonend en werken in Singapore) aan die voor een restaurant zat. Hij hielp me gelijk door op zijn telefoon te zoeken! Zei gelijk: volgens mij wil jij wel een water! Ga zitten!
Hij had net eten besteld, dus zei: eet mee, ik betaal! Owkeej...
Aangezien Singapore weer Europese prijzen hanteert vond ik het niet zo erg haha!
Na gezellig te hebben gekletst en gegeten te hebben, ging hij even bij de straat verderop kijken of daar een hostel zat. En ja!
Handen geschud, en daar scheidden onze wegen weer! Haha, onverwachte maar leuke ontmoeting! Je zult nooit Nederlandse jongens tegenkomen die je aanbieden mee te eten als je hen de weg vraagt! (Tenminste..niet dat ik weet..)

Afgelopen twee dagen heb ik door Singapore (het centrum) gelopen. Mijn conclusie? Singapore is het New York van Azie, met een vleugje Dubai (in de vorm van geld).
Er zijn hier enorme gebouwen met een knap staaltje architectuur, waar een hele, heleboel geld in zit!
Wat heel wonderlijk is, is dat het hier zo schoon is! Elk blaadje, papiertje of ander viezigheidje wordt gelijk opgeruimd. Kauwgom is verboden hier, dus je zult het ook niet op de straten tegenkomen.
Ook is het hier waar. Waar geld is, is een Amerikaan. Dus je ziet hier heel veel Amerikanen in pak rondlopen. Business gaan goed hier! Dus iedereen die voor het grote geld wilt gaan, en bereid is aan de andere kant van de wereld te gaan wonen: Singapore is the place to be!

Morgenochtend vertrek ik weer naar KL, om mijn laatste 1,5 dag daar te slijten.. Dan op weg naar huis!
En behalve het voordeel dat ik dan iedereen weer zie, hangt er nog een andere heel groot voordeel aan. En dat is dat ik dan eindelijk verlost ben van die eeuwige moskeeen (op elke straathoek) die om de haverklap beginnen te loeien, en dan vooral die van 4 uur 's nachts (45-60 minuten lang) zal ik niet gaan missen!

Nou lieve mensen, dat was hem!
Ik zal proberen volgende week mijn laatste verslag schrijven, in de hoop dat niemand zal zeggen dat het SOGen(Studie Ontwijkend Gedrag) is, aangezien ik volgende week gelijk weer een tentamen heb!

Tot snel en heel veel liefs,
Lin

  • 28 Juni 2011 - 10:40

    Paulien:

    Geniet nog van je laatste daagjes en een goede terugreis toegewenst! Xx

  • 28 Juni 2011 - 12:03

    Hans:

    En wij kijken ook best wel een beetje uit naar het moment dat je weer thuis komt....

  • 28 Juni 2011 - 16:01

    Jettie:

    een beetje boel hoor!!

  • 30 Juni 2011 - 13:40

    Peet:

    Goede reis!!! En tot morgen!! :D :D
    Xxxx

  • 30 Juni 2011 - 17:06

    Frans En Gerda:

    Lieve Linda,
    Wat een mooie foto's van de vulkaan!
    Jammer dat je je niet goed voelde.
    Leuk zoals je Singapore hebt ervaren.
    Nu op weg naar huis. We wensen je een hele goed vlucht toe!
    Intussen genieten wij van het mooie weer in Spanje.
    Een dikke kus van ons.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Singapore, Singapore

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

13 Juli 2011

Het zit er op!

28 Juni 2011

De negende week

18 Juni 2011

De achtste week

15 Juni 2011

De zevende week

08 Juni 2011

De zesde week
Linda

Actief sinds 30 Maart 2011
Verslag gelezen: 66
Totaal aantal bezoekers 14131

Voorgaande reizen:

21 April 2011 - 01 Juli 2011

Mijn eerste reis

23 Oktober 2012 - 30 November -0001

Down Under

Landen bezocht: