De tweede week - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Linda D - WaarBenJij.nu De tweede week - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Linda D - WaarBenJij.nu

De tweede week

Door: lindad

Blijf op de hoogte en volg Linda

10 Mei 2011 | Maleisië, Kuala Lumpur

Heej lieve allemaal,

Tja, hoe ga ik dit voor elkaar krijgen. Allemaal reacties over hoe leuk ik schrijf. Zie het maar weer te overtreffen, en dat aan het begin van mijn reis! Maar desalniettemin (schrijf je dat uberhaupt aan elkaar?)heel erg bedankt voor alle lieve en leuke reacties!

Waarschijnlijk wordt dit een ietwat saaiere blog dan het vorige, omdat ik ook niet echt een spectaculaire week heb meegemaakt. Dus ja, waar ga je dan over vertellen? Laat ik beginnen met het beschrijven van mijn stage.

's Ochtends om 9 uur worden de andere intern en ik opgehaald bij het appartement om naar stage te gaan. Daar aangekomen (5 minuten later), eerst ongeveer 30-45 minuten wachten voordat alle kinderen er zijn en ze eindelijk beginnen met huiswerk. Deze kinderen die hebben allemaal een heftige achtergrond ( mishandelt, op de bus gezet, geen ouders, eenouder gezin die niet meer voor ze kunnen zorgen ed.). Dus ze zijn allemaal een tikkeltje moeilijk, om het maar zo uit te drukken. Dat wil zeggen dat je veel, heel veel geduld met ze moet hebben. Je moet veel op ze wachten, totdat ze eindelijk een keer uit hun hum zijn. Ik zit regelmatig een uur voor me uit te staren, wachtende op een koppig kind. Om 12 uur gaan ze weg, en om 14 uur komen ze weer terug (2 uur wachten). Dan gaan we lunchen tot ongeveer 15 uur. En dan begint het riedeltje opnieuw, tot 18 uur!
Daarnaast wordt er geschreeuwd, gegilt, geslagen, geschopt,is doodnormaal hier. Wat hier ook normaal is: straffen. Pak met je rechterhand je linkeroor, en met je linkerhand je rechteroor, en ga dan 50 keer hurken. Of met de armen recht vooruit en dan 50 keer hurken. Ook wordt hier met de stok geslagen als ze ' stout ' zijn geweest, op de handpalm. Nou geloof me, je gaat door de grond als je dat geluid hoort.
Nou dat was stage. Hoewel er ook schatten van kinderen zijn, zijn de dagen verschrikkelijk lang. Dus ja..Voordelen en nadelen..Maar waar vind je die niet?

Vrijdag was het eindelijk weekend, 's avonds niets gedaan, zaterdag niets gedaan (behalve supermarkt), heerlijk! Zaterdagavond kwamen er 2 jongens over de vloer, vrienden van de andere intern die hier studeren. Een pizza-pool party voor m'n verjaardag! Alleen die pool kan je weglaten, want daar was het iets te laat voor. De jongens hadden ook whiskey van 1L. meegenomen, nou geloof me, die kunnen drinken!! De hele fles is opgegaan!

Zondag rond 11 uur stonden de jongens weer voor de deur om te komen zwemmen. Eigenlijk is het best raar om te zien, want vanwege hun geloof mogen ze hun haren niet knippen. Zij hebben dus een enorm lange baard, maar ook haar tot halverwege de rug. Ik ben dat helemaal niet gewend om te zien, dus ik denk dat dat het eerste is waar ik echt aan moet wennen. 's Middags nog gegeten bij de lokale koffieshop bij ons in de buurt. Nou geloof me, het naanbrood bij ons in de supermarkt komt echt niet in de buurt van het naanbrood wat je hier krijgt, heerlijk!! En dat (+ drinken) voor nog geen 1 eu!

En toen was het zondag 24 uur, ik werd gebeld door paps, mams, peet en nien! (bij hun 18 uur) Hoe lief! En toch blijf ik bij het feit dat ik, in theorie, nooit 6 uur eerder jarig kan zijn, waar je ook ter wereld zit, je bent op Nederlandse tijd geboren. Maar ik denk dat dat een discussiepuntje blijft...
Maandag kreeg ik een taart, en werd ik toegezongen door de kinderen in het Engels, Chinees en Malay, echt heel lief!! ' s Avonds nog met 9 man van stage gegeten. Het was een verjaardag die ik waarschijnlijk nooit meer zal vergeten, maar het is en blijft raar om niet bij je familie te zijn wanneer je jarig bent!

Nou dat was hem voor deze week wel weer. Tot volgende week!!!

Heel veel liefs, Lin

  • 10 Mei 2011 - 15:19

    Peet:

    Hahahaha dat discussiepuntje...gaat n hele tijd duren voordat we daaruit zijn!!! ;) Maar ben blij dat je toch een bijzondere verjaardag hebt gehad!
    En tja..mannen met lange haren...beter dan de manderijnen of toch maar niet?? ;)
    Dikke kusss

  • 10 Mei 2011 - 16:00

    Jettie:

    Lieve Lin.
    Van een begrafenis naar een wodkafeest, en dan nog maar zo kort op weg, wat gaat er nog meer komen, die piercings (haken in de rug) zagen er ook wel spectaculair uit, ik ga een kleine tongpiercing bijna mooi vinden.
    ook erg leuk om je via skype even gesproken en gezien te hebben.
    knuffies
    mam en pap

  • 10 Mei 2011 - 18:36

    Frans En Gerda:

    Wat fijn dat er veel aandacht is besteed aan je verjaardag. Erg lief van al die mensen!
    Wat een verhalen over je stage! Het zal wel schokkend voor je zijn.
    Knap dat je je er zo door heen slaat.
    We hopen dat je veel goeds kunt doen voor die kindertjes met zo'n moeilijk leven.
    Lieve groeten en tot volgende week!!!

  • 10 Mei 2011 - 22:24

    Riet:

    Wat een spectculaire verjaardag, die zal je inderdaad altijd bijblijven.
    Maar toch fijn dat er de nodige aandacht was. Leuke foto's en "leuke" kindertjes.
    Wat maak je toch allemaal mee.
    Kun je goed tegen de hoge luchtvochtigheid? Vond je verslag weer leuk om te lezen en blijf je op de voet volgen.
    Knuffel, Riet.

  • 11 Mei 2011 - 08:01

    Rianne:

    Hey Lin!

    Is idd raar om dan niet bij je familie te zijn, maar dit was ook wel bijzonder zo te horen! En wel heftig, van die stok.. Maar meis, die lange dagen dat ga je redden, want een doorzetter ben je wel!

    Succes met de lessen en geniet!

  • 11 Mei 2011 - 13:18

    Rick Vermeulen:

    Hè Linda,

    Leuk te lezen wat je allemaal meemaakt enzo,dat van dat onbeschofte eten herken ik wel in China deden ze dat ook allemaal , en ja ze spugen daar ook gewoon in een restaurant op de grond.
    Ik hoop dat je nog veel leuke dingen meemaakt daar en zal je verslagen ook wel lezen.

    Groet en geniet ervan rick

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Maleisië, Kuala Lumpur

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

13 Juli 2011

Het zit er op!

28 Juni 2011

De negende week

18 Juni 2011

De achtste week

15 Juni 2011

De zevende week

08 Juni 2011

De zesde week
Linda

Actief sinds 30 Maart 2011
Verslag gelezen: 52
Totaal aantal bezoekers 14158

Voorgaande reizen:

21 April 2011 - 01 Juli 2011

Mijn eerste reis

23 Oktober 2012 - 30 November -0001

Down Under

Landen bezocht: