De derde week - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Linda D - WaarBenJij.nu De derde week - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Linda D - WaarBenJij.nu

De derde week

Door: lindad

Blijf op de hoogte en volg Linda

18 Mei 2011 | Maleisië, Kuala Lumpur

Heej lieve allemaal!

Allereerst wil ik jullie waarschuwen voor als ik thuiskom. Niet dat ik o zo bruin ben, want dat gaat niet lukken als ik hele dagen in een hok zit. Maar iedereen wist, en die zelfkennis heb ik helaas ook..., dat ik een beetje knetter ben. Nu komt het volgende, sinds dat 1,5 week geleden de muggen mijnenveger op mijn benen hebben gespeeld, is paranoide erbij gekomen. Gemiddeld sla ik mijzelf 10 keer op mijn hoofd als ik in bed lig, om er vervolgens achter te komen dat het maar een haartje was die aan het kietelen was...
Ook denk ik regelmatig dat er een kakkerlak of salamander zich boven mijn hoofd bevindt, terwijl het maar de gordijnen zijn die een beetje heen en weer schuiven door de ventilator..
Dus hierbij alvast mijn oprechte excuses...

Zal ik nu maar verder gaan waar ik was gebleven?
Vorige week, zal voor jullie geen verrassing zijn, heb ik weer een lange week gehad op stage. Hoewel de ettertjes nog altijd vervelend aanwezig zijn, zitten er toch een paar lieverds tussen! Die ga ik straks wel missen! Ik heb trouwens gehoord dat mijn laatste week stage een vakantieweek is (hoe vervelend!). Ik ga die week dus al de hort op, maar ik ga de laatste zaterdag dan nog wel met de kids mee naar het aquarium.

Zaterdag had de andere intern allerlei plannen om naar KL te gaan. Guess what, ze was weer te moe/te lui. Dus ben ik maar weer in m'n eentje de hort op gegaan (vind ik op zich niet erg, lekker je eigen tempo, zelf bepalen waar je heen gaat). Ik heb een beetje door KL gestruind en aan het einde van de middag naar een mega shopping mall geweest (ja ze kunnen er hier wat van). En ze hadden hier een carrefour! Sommigen zullen denken, ja..dus? Maar ik was blij dat ik iets van herkenning zag! En normaal gesproken, toen we 'vroeger' op vakantie waren, waren de tripjes naar de carrefour daguitjes!
Een beetje heen en weer gelopen, heel veel westerse dingen tegengekomen. Kom ik er toch achter dat Maleisie toch niet helemaal de rimboe is... Ze hebben hier zelfs broccoli en bloemkool!

Zondag lui gedaan, uitgeslapen, filmpje gekeken. Einde van de middag besloten om even een rondje te gaan lopen met z'n tweeen. Om na 5 minuten te moeten schuilen om het weer ging onweren en regenen. Op sommige dagen moet je gewoon besluiten dat je niet de deur uit hoeft...

Maandag weer naar stage, om op dinsdag weer vrij te hebben! Een nationale vakantiedag! Of ze hebben hier veel vakantiedagen, of ik heb de juiste tijd uitgekozen om hierheen te komen.
In de middag ben ik naar de grootste shoppingmall (in KL) ter wereld gegaan. Honderden winkels, er zit een mega bowlingcentrum in, een karaokecentrum, een poolcentrum, een bioscoop met 6 zalen, en daar komt het: een themepark met een achtbaan en allerlei attracties! Je kijkt je ogen uit!
Eind van de middag is Jaspreet alsnog gekomen. Laat zij net helemaal wild zijn van pretparken...Dus wij hebben ons daar 2 uur vermaakt alsof we 12 waren!

Owja, voor degenen die een planning aan het maken zijn om naar Maleisie te gaan, heel toevallig. Je komt bedrogen uit met alle toeristenboekjes (Maleisiers zelf ook trouwens). Ze beloven namelijk hagelwitte stranden, palmbomen, een turqoise zee en een azuurblauwe lucht. En juist dat laatste, daar moet ik dan maar even over klagen.
Is het van oktober t/m maart regenseizoen en denk je daarna, jeej, zon en blauwe lucht? Niet dus. Van april t/m september hebben ze hier last van haze. In Indonesie vinden ze het nodig om in deze tijd gecontroleerde bosbranden te hebben, wat als gevolg heeft dat alle rook richting het noorden gaat, en wij hier de gehele dag in een soort van mist zitten!
Dus toeristenboekjesmakers...ik wil het geld van mijn toeristenboekje terug.

Dit was hem weer! Hoop dat het bij jullie ook allemaal goed gaat??

Liefs, Lin!

  • 18 Mei 2011 - 15:15

    Frans En Gerda:

    Lieve Linda,
    Je slaat je er goed doorheen en maakt er het beste van. We zijn trots op je!!!
    Je hebt gelijk om er in je eentje op uit te gaan, dan zie je nog eens wat, ondanks de regen en de "haze".
    Geniet maar van de lieve kindertjes die er zijn en van de vrije dagen!
    Een dikke kus van ons.

  • 18 Mei 2011 - 16:03

    Steef:

    Linnieee!

    Wat onwijs leuk weer om te lezen!
    En om te horen dat je je goed vermaakt!

    Spreek je gauw weer op FB! En doet skype het al wat beter?

    Have fun!!

    XX

  • 19 Mei 2011 - 14:13

    Nien:

    WOW, die shoppingmall!! Je hebt me weer opgevrolijkt met je verhaal!

    Lots of Love,

    PS: sorry voor het kaartenmisverstand

  • 21 Mei 2011 - 11:04

    P:

    Hahahahahaha :D

  • 23 Mei 2011 - 07:34

    Lianne:

    hoi lin,
    Wat fijn om te lezen dat het zo goed gaat. Ben weer benieuwd naar je komende verhalen!
    Dikke kus vanuit koedijk

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Maleisië, Kuala Lumpur

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

13 Juli 2011

Het zit er op!

28 Juni 2011

De negende week

18 Juni 2011

De achtste week

15 Juni 2011

De zevende week

08 Juni 2011

De zesde week
Linda

Actief sinds 30 Maart 2011
Verslag gelezen: 77
Totaal aantal bezoekers 14157

Voorgaande reizen:

21 April 2011 - 01 Juli 2011

Mijn eerste reis

23 Oktober 2012 - 30 November -0001

Down Under

Landen bezocht: